Managementul timpului - un mit

##Managementul timpului - un mit?

Mangementul timpului cuprinde o gama larga de activitati : planificarea, alocarea, stabilirea obiectivelor, delegarea, monitorizarea, organizarea , programarea si prioritizarea.In general toti aplicam aceste metode, cu toate acestea timpul nu ne ajunge.Mangementul timpului se refera in primul rand la eficienta folosirii lui, in conditiile alocarii unui numar de ore fixe pentru un anumit proiect.

Pentru a fi folosit intr-un mod eficient, trebuie redus timpul alocat asa-zisilor “hoti de timp” care pot fi nu neaparat pauzele sau colegii care iti manaca timpul, cat mai ales , obiceiurile rele: verificarea emailului din 10 in 10 min, telefonul folosit excesiv - instrumente care ne dau impresia ca suntem eficienti , dar care in realitate ne scad eficienta.

Exista mai multe sisteme de managementul timpului , cum ar fi:

GTD Getting things done - David Allen - metoda ce se bazeaza pe idea listei de activitati, pentru a ne putea concentra pe ce avem de facut, in loc sa ne concentram sa ne amintim ce avem de facut
Metoda Pomodoro - dezvoltata de Francesco Cirillo. Metoda imparte perioada de lucru in seturi de 25 de min separate prin pauze. Metoda se bazeaza pe idea ca pauzele dese maresc capacitatea de concentrare. De asemenea se gasesc, zeci de programe de eficientizare a timpului - important este sa alegem unul din sistemele potrivite tipului de activitate si personalitii noastre.

comments powered by Disqus